Коротко про надходження
У січні-серпні 2026 року до місцевих бюджетів надійшло 237,5 млн грн транспортного податку. Це на 58,7% більше, ніж за аналогічний період минулого року коли надходження становили 149,6 млн грн; деталі наведені у повідомленні Державної податкової служби.
Ці кошти зараховуються повністю до місцевих бюджетів і можуть витрачатися громадами на соціально важливі потреби та розвиток інфраструктури. Розмір та джерело надходжень дають змогу оцінити внесок власників елітних автівок у місцеві фінанси.

Чому зросли надходження і чому саме зараз
Зростання показника пов’язане з механікою оподаткування у 2026 році. Транспортний податок застосовується до легкових автомобілів випуску не старішого за п’ять років якщо їхня середньоринкова вартість перевищує встановлений поріг у 3,2 млн грн. Для кожного такого авто ставка є фіксованою і становить 25 тис. грн на рік.
Чому саме зараз
Період січень-серпень 2026 року охоплює перші вісім місяців застосування правил та оприлюдненого переліку автомобілів який опубліковано на сайті Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України. Саме цей перелік визначає обʼєкти оподаткування у 2026 році і дозволяє місцевим скарбницям отримувати відповідні платежі.
Отже відображені 237,5 млн грн це підсумок застосування чинних порогів вартості та ставки протягом зазначеного періоду а також наявності категорії автомобілів які підпадають під ці критерії.

Кого зачіпає податок і як визначають платника
Платником транспортного податку є власник автомобіля на якого транспортний засіб зареєстрований. Це означає що відповідальність за сплату лежить на особі в реєстраційних документах а не на фактичному користувачі.
Фактичний користувач зокрема орендар або особа яка користується транспортом за довіреністю платником не є. Податок нараховується за кожен автомобіль який є обʼєктом оподаткування і для таких авто ставка складає 25 тис. грн на рік.
Перелік легкових автомобілів що підлягають оподаткуванню у 2026 році доступний на офіційному сайті Міністерства економіки довкілля та сільського господарства України а застосовані порогові значення діють протягом 2026 року.





